Afspraken
U kunt de praktijkassistentes op werkdagen tussen 8.00 – 17.00 uur bellen voor een afspraak op het volgende nummer: ☎ Tel: (030) 220 05 59.
Hieronder ziet u welke huisarts op welke dag aanwezig is.
De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 – 17.00 uur.
Op donderdag doen enkele huisartsen spreekuur vanaf 7.00 uur tot 18.00 uur. Het ochtend- en avondspreekuur is onder voorbehoud van wijzigingen.
Aanwezigheid
Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag | |
Bongaerts | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ||
Fonck | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ||
Hirsch | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ⚫ | |
Lems | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ||
Madkouri | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ⚫ | |
Romeijn | ⚫ | ||||
Skovasja | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ||
Valkenburg | ⚫ | ⚫ | |||
Zwart | ⚫ | ||||
Huisarts i.o. | ⚫ | ⚫ | ⚫ | ||
U kunt aangeven met welke huisarts u graag af wilt spreken. Wanneer u een paar dagen van tevoren belt, dan kunnen we vaak voldoen aan het verzoek voor een specifieke tijd en huisarts. Wilt u dezelfde dag nog een arts spreken? Dan is dit niet altijd mogelijk.
Aanvragen huisbezoeken
U kunt een huisbezoek aanvragen via de assistente. Hoe laat de huisarts komt kunnen we u niet vertellen: de ernst van de klachten bepaalt bij welke patiënt de huisarts eerst langskomt. De huisarts zal over het algemeen tussen 11.00 – 15.00 uur bij u langskomen. Aan verzoeken voor een huisbezoek door een speciale huisarts is moeilijk te voldoen.
De assistente vraagt u altijd wat de klacht is. Zij kan zo inschatten hoe snel de huisarts bij u moet zijn, maar zij kan ook zelf advies geven, bijvoorbeeld bij verkoudheid. De assistentes zijn opgeleid om voorlichting en advies te geven. Zij bespreken de gegeven adviezen met uw huisarts.
De assistentes van de huisartsen Gezondheidscentrum De Bilt maken ook afspraken voor sommige andere zorgverleners van Gezondheidscentra De Bilt. Per zorgverlener is aangegeven hoe u een afspraak kunt maken.
Telefonische spreekuur
U kunt ook een afspraak maken om door één van de huisartsen teruggebeld te worden. De assistente noteert dan uw gegevens en spreekt met u een geschikte tijd af. U kunt ook tijdens een bezoek aan de huisarts een afspraak maken voor het telefonische spreekuur.
Het telefonisch spreekuur is bedoeld om:
- de uitslag van bloed-, urine- of röntgenonderzoek te krijgen;
- de uitslagen van specialistisch onderzoek te krijgen;
- de huisarts op de hoogte te brengen van het verloop van een ziekte;
- na te gaan of u met een bepaalde klacht nog zonder risico kunt ‘doorlopen’;
- advies te vragen over problemen waarvoor een spreekuurbezoek volgens u niet nodig is.
Het telefonisch spreekuur is niet bedoeld om afspraken te maken, advies te vragen als u denkt dat de huisarts u moet onderzoeken of ingewikkelde problemen te bespreken.
Herhaalrecepten
U kunt herhaalrecepten op verschillende manieren doorgeven:
- Via de online receptservice door in te loggen op het patiëntenportaal.
- Via de receptenlijn: ☎ Tel: 030-2200559 keuze 2.
- Rechtstreeks bij de assistentes: ☎ Tel: 030-2200559.
U kunt na het doorgeven van uw herhaalrecept, twee werkdagen later het recept bij uw apotheek afhalen.
Om het herhalen en ophalen van chronische medicatie makkelijker te maken, willen wij u vragen de medicatie enkele dagen voor gebruik van het laatste tablet aan te vragen. De apotheek heeft voor herhaalmedicatie meestal 24 uur nodig om het klaar te maken. Sommige medicijnen moeten besteld worden.
Indien uw medicatie volledig opgebruikt is, kunt u dit bij de assistente aangeven en zullen we er proberen voor te zorgen, dat u het dezelfde dag nog kunt ophalen.
Medicijnen die direct nodig zijn (antibiotica of een voor u nieuw medicijn) worden zo snel mogelijk klaargemaakt en kunt u direct bij de apotheek ophalen.