Huisartsen GHC De Bilt
De beste zorg,
dicht bij huis
Lees meer over Gezondheidscentra de Bilt

Welkom bij Huisartsen Maatschap De Bilt

Vanuit onze praktijk willen wij kwalitatieve goede en laagdrempelige zorg bieden aan iedereen die dit nodig heeft.

Afspraken

U kunt de doktersassistenten op werkdagen tussen 8.00 – 17.00 uur bellen voor een afspraak of voor het vragen van advies. U kunt de assistenten bereiken op het volgende nummer: ☎ Tel: (030) 220 05 59.

De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 – 17.00 uur.
Op donderdag doen enkele huisartsen spreekuur vanaf 7.00 uur tot 18.00 uur. Het ochtend- en avondspreekuur is onder voorbehoud van wijzigingen.

Hieronder ziet u welke huisarts, op welke dag aanwezig is.

Aanwezigheid

 

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Bongaerts
van Duuren
Hirsch
Lems
El Madkouri
Romeijn
Valkenburg
Verhoeven
Zwart
Huisarts i.o.

 

U kunt aangeven met welke huisarts u graag een afspraak wilt maken. Wanneer u een aantal dagen van tevoren belt, kunnen we vaak voldoen aan het verzoek voor een specifieke tijd en huisarts. Wilt u dezelfde dag nog een arts spreken? Dan is dit niet altijd mogelijk.

Aanvragen huisbezoeken

U kunt een huisbezoek aanvragen via de assistente. Hoe laat de huisarts precies komt, kunnen we u vooraf helaas niet vertellen. De huisarts zal over het algemeen tussen 11.00 – 15.00 uur bij u langskomen.

De assistente vraagt u altijd wat de klacht is. Op deze manier kan zij inschatten hoe snel de huisarts bij u moet zijn.

Telefonische spreekuur

U kunt ook een afspraak maken om door één van de huisartsen teruggebeld te worden. De assistente noteert dan uw gegevens en spreekt met u een geschikte tijd af. De afgesproken tijd betreft altijd een indicatie. Bij drukte kan de huisarts u later terugbellen dan vooraf is besproken met u.

Het telefonisch spreekuur is bedoeld om:

  • de uitslag van bloed-, urine- of röntgenonderzoek te krijgen;
  • de uitslagen van specialistisch onderzoek te krijgen;
  • de huisarts op de hoogte te brengen van het verloop van een ziekte;
  • na te gaan of u met een bepaalde klacht nog zonder risico kunt ‘doorlopen’;
  • advies te vragen over problemen waarvoor een spreekuurbezoek volgens u niet nodig is.

Het telefonisch spreekuur is niet bedoeld om afspraken in te plannen, advies te vragen als u denkt dat de huisarts u moet onderzoeken of wanneer u een uitgebreid probleem wilt bespreken.

Herhaalrecepten

U kunt herhaalrecepten op verschillende manieren doorgeven:

  • Via de online receptservice door in te loggen op het patiëntenportaal;
  • Via de receptenlijn: ☎ Tel: 030-2200559 keuze 2;
  • Rechtstreeks bij de assistenten: ☎ Tel: 030-2200559;
  • Via de receptenbrievenbus aan de balie.

U kunt na het doorgeven van uw herhaalrecept, na twee werkdagen het recept afhalen bij uw apotheek.

Om het herhalen en ophalen van chronische medicatie te bespoedigen, willen wij u vragen de medicatie enkele dagen voor gebruik van het laatste tablet aan te vragen. Indien uw medicatie volledig opgebruikt is, kunt u dit bij de assistente aangeven en zullen we er proberen voor te zorgen, dat u het dezelfde dag nog op kunt halen.